Jak szybko schudnąć…

 

Choć w tytule powinno być raczej jak trwale schudnąć. Należy zmienić przede wszystkim sposób myślenia z „chcę schudnąć” na „chcę zmienić mój styl życia”. Odchudzanie bez efektu jojo nie powinno być przez nas postrzegane jako okres ciężkich wyrzeczeń, a zdrowy sposób odżywiania jako katorga. Na początku każdy popełnia błędy, potem zdrowy tryb życia wchodzi w nawyk. Nie oszukujmy się, odchudzanie to proces, który wymaga czasu, a diety błyskawiczne, tygodniowe, 1000 kcal to najgłupsza rzecz jaką możemy zafundować naszemu organizmowi.

 

Poniżej przedstawiam „moje złote zasady” rozsądnego odchudzania:

1. Aby schudnąć trzeba jeść, a nie głodzić się! Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i prowadź dziennik żywieniowy, to pozwoli szybko wyłapać Ci błędy, które popełniasz.

2. Odstaw przede wszystkim cukier, nie baw się w słodziki i inne zamienniki. Należy to zrobić zdecydowanie, początkowo będzie ciężko, bo cukier bardzo uzależnia.

3. W każdym posiłku staraj się dostarczać organizmowi białko, tłuszcz, węglowodany- to jest dieta zbilansowana.

4. Staraj się nie podjadać, jeśli najdzie Cię ochota sięgaj po warzywa, które możesz jeść w nieograniczonych ilościach.

5. Spożywaj więcej warzyw niż owoców. Jedz dużo warzyw zielonych.

6. Owoce najlepiej jagodowe.

7. Ogranicz nabiał typu serki wiejskie, jogurciki na rzecz bardziej wartościowego źródła białka (mięcho)

8. Rozplanuj tak posiłki, aby nie chodzić głodna. Rady typu nie jeść po 18, 3 godziny przed snem to bajka.

9. Pij duuuuużo wody. Minimum 2 litry dziennie.

10. Suplementuj się rozsądnie, wyrzuć wszelkie spalacze tkanki tłuszczowej i inne takie badziewia. Obowiązkowo łyżka tranu lub innego źródła omega dziennie.

11. Uważaj na to na czym smażysz, idealnie nadają się do tego olej kokosowy, smalec, masło klarowane. Wszelkie pozostałe oleje, oliwy tylko na zimno.

12. Jedz orzechy, nie bój się ich kaloryczności, to samo zdrowie. Najlepsze to brazylijskie, migdały, włoskie. Nie jedz ziemnych.

13. Nie jemy produktów sojowych.

14. Wyrzuć z jadłospisu wędliny i kiełbasy sklepowe, przekonasz się szybko, że nic tak nie smakuje jak np.  własnoręcznie upieczone mięsko w rękawie.

15. Wybieraj produkty jak najmniej przetworzone, uważaj na te z długą datą ważności ( unikaj żywności w puszkach, słoikach ze sklepu)

16. Jedz jajka, to pełnowartościowe źródło ważnych aminokwasów. Nie słuchaj głupot, że zawierają szkodliwy cholesterol.

17. Włącz aktywność fizyczną.

18. I przede wszystkim zachowaj spokój, dąż powoli do celu, a efekty pojawią się szybciej niż myślisz.

 

tumblr_m8tpxg65A11qmib1so1_1280

Autor: Like to be

Udostępnij wpis

Dodaj komentarz

System reklamy Test